Dobře jíst, lépe se cítit

31. března 2015 v 8:30 | Sayury |  recenze

Dobře jíst, lépe se cítit - Dr. Judith Rodriguezová


Edice: Jak na to
Počet stran: 144
Rok vydání: 2014 (UK) / 2015 (CZ)
Překlad: Jana Srbová
Nakladatelství: Metafora


Krátce po Novém roce jsem se rozhodla zanechat svého zhýralého a nezřízeného života (protože takový prvák na vysoké prostě je) a dát se do kupy, alespoň co se týká životosprávy. Spolubydlící, která studuje výživu mě nakazila a měla na mě "špatný vliv" - přestala jsem jíst párky a další "líná" jídla a začala jsem cvičit a hodně pít (vodu, aby bylo jasno). Jako na zavolanou mi přišel email z Metafory s nabídkami na recenze a co nevidím! Dobře jíst, lépe se cítit - 200 osvědčených tipů, jak se správně stravovat pro zdraví a pohodu. Že bych našla svého průvodce životem?


Dobře jíst, lépe se cítit je neuvěřitelně skvěle graficky zpracovaná kniha, rozdělená do 5 kapitol, které by čtenáři měly pomoci udělat si v životě (a v lednici) pořádek.


Každá kapitola obsahuje nesčetné množství rad, jak, kdy, co a proč jíst. Je skvělé, že kniha nenutí nikoho k extrémním dietám, neříká "tohle je nejlepší, tak to má být" , nýbrž seznamuje čtenáře s fakty (je zde spousta užitečných tabulek - i s vysvětlivkami), upozorňuje na škodlivé, vychvaluje zdravé a na konci neopomene fakt, že každý z nás jsme unikátní, a tak je třeba přihlédnout i k ostatním faktorům jako je aktuální zdravotní stav, genetické předpoklady, etc.


Tabulky a "lístečky", které obsahovaly užitečné rady a poznatky mě naprosto nadchnuly. Jak už jsem jednou zmiňovala, grafické zpracování knihy je naprosto úžasné - spousta ilustračních fotek, čtverečků, koleček a tabulek, díky kterým jsem se u čtení nenudila a hlavně jsem si vůbec neuvědomovala, že čtu ten "nudný, dlouhý text o tom, jak mám žrát".

Aby toho nebylo málo, kniha obsahuje tipy na vaření a dokonce i několik jednoduchých receptů, které není od věci zkusit.
Předposlení kapitola je věnovaná dietám a stravovacím plánům, kde jsou vysvětleny nejznámější formy diet a u každé je (překvapivě) tabulka s pozitivy i negativy, což se mi zdá jako dobrý nápad, vzhledem k tomu, že lidé často vidí jen vidinu úspěchu v o číslo menších kalhotách, ale rizika si mnohdy ani neuvědomují. Ačkoliv do držení nějaké diety mám daleko, jsem ráda, že konečně vím, co který stravovací plán obnáší a proč je dobrý/špatný.

Poslední kapitola je pak věnována speciálním zdravotním požadavkům (cukrovky, vysoký tlak, onemocnění srdce...) a doporučené výživě pro ženy, muže a děti.

Kniha na mě udělala dojem, ano, byly zde rady, které jsem dávno znala, ale převážně jsem po přečtení každé kapitoly byla obohacena o nové informace. Najednou jsem v obchodě začala přemýšlet, co si koupit. Ze zvědavosti jsem sahala po různých produktech a zkoumala složení, a někdy, když jsem zrovna četla, jsem dostala obrovskou chuť si něco dobrého udělat :-).

Dobře jíst, lépe se cítit není encyklopedie, která by obsáhla všechno vědění světa ohledně zdravého stravování. Je to spíše stručný "výcuc", obsahující od všeho trochu, díky čemuž čtenář získává základní přehled o dané problematice, aniž by byl nucen číst (a následně dodržovat) zdlouhavé řádky s hromadou odborných termínů. Pokud se tedy chcete dozvědět o tom, co vlastně jíte, resp. co byste měli jíst, pak je Dobře jíst, lépe se cítit ideální volbou.



Tímto bych ráda poděkovala nakladatelství Metafora za recenzní výtisk. Děkuji! :-)

(Na fotce vpravo domácí banánovo-jahodové smoothie :-))
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ailin Ailin | Web | 31. března 2015 v 11:50 | Reagovat

Přesně tu samou knížku mám teď doma taky na zrecenzování. A jsem z ní stejně nadšená jako Ty :-).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama